2019-12-17 pakeistas Pelno mokesčio įstatymas, pagal kurį nuo 2020 m.:
2019-12-27 patvirtintas VSD rodiklių įstatymas, pagal kurį yra patvirtinti tokie patys VSD tarifai, kokie jie buvo 2019 m., išskyrus draudėjus, kurie papuola į antrą kategoriją dėl nelaimingų atsitikimų. O tai reiškia, kad jiems bendrasis VSD mokesčio, mokamo iš darbdavio lėšų, tarifas bus 2.03 % vietoje 1.99 %. Pirmos nelaimingų atsitikimo kategorijos darbdaviai 2019 m. ir 2020 m. moka 1,77 % VSD mokestį.
Paveiksliuke nelaimingų atsitikimų VSD tarifai 2018 – 2020 m. neterminuotoms ir terminuotoms sutartims.
2019-12-27 skubos tvarka priimtas GPM įstatymo pakeitimas, pagal kurį 2020 m. bus priimami ir rašytiniai prašymai dėl GPM paramos skyrimo.
Istorija:
2018 m. buvo nuspręsta, kad prašymai dėl GPM skyrimo paramai turėtų būti tik elektroninės formos, atsisakant raštinės formos dėl dviejų priežasčių:
Ši tvarka turėjo būti pradėta taikyti nuo 2020 m. sausio 1 d. skirstant paramą iš 2019 m. sumokėto GPM. Tvarka nebus pradėta taikyti, nes keturios dienos iki jos taikymo pradžios, ji yra atšaukta. Nors tai būtų ne milijonų milijonai papildomų sąnaudų, bet kiek iš tikrųjų tai kainuos biudžetui, skaičiavimai nėra atlikti. Ar VMI yra pasirengusi dar vienam dideliam darbui, Seimo nariai nediskutavo. Tai dar vienas pavyzdys, kaip valdžia “taupo” mūsų sumokėtus mokesčius. Prašymus skirtį dalį sumokėto GPM paramai gyventojai galės teikti iki 2020-05-02.
Paramą galima skirti:
Viso gyventojas gali paskirti 2,4 % sumokėto GPM. Gyventojas gali teikti paramą ir daugiau nei 3 asmenims, svarbu, kad bendra paramos suma neviršytų tai asmenų grupei taikomos ribos (1,2 % ar 0.6 %). Pvz. galima 1,2 % GPM išdalinti po 0,4 % darželiui, mokyklai ir LBAA.
Tradiciškai 2018 m. daugiausia paramos pagal dominuojančius rašytinius prašymus gaudavo:
Kadangi su MMA yra susijusi VSD ir PSD mokesčių skaičiavimo tvarka, tai nuo 2020 m. didės mokesčiai:
Gali būti, kad verslas vis dėl to bus priverstas padidinti paslaugų ir prekių kainas, nes kitaip neberas darbuotojų kvalifikuotam darbui. Štai tokia ilga istorija, kaip MMA didėjimas iššaukia infliaciją ir pinigų perkamosios galios nuvertėjimą. Už tokį patį darbą bus mokama 9 % daugiau, nors darbo efektyvumas bus toks pats. Dėl šios priežasties tokio pačio darbo (paslaugos) įsigijimo kaina atitinkamai padidės.
Dėl minimaliojo darbo užmokesčio: https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/c6d989909e4811e9aab6d8dd69c6da66?positionInSearchResults=0&searchModelUUID=d24587fc-2a39-42a7-b11f-f8ec2dc8bdca&fbclid=IwAR09b5zMePurWP5E2qfsAsA2o3EOf-Zb6jeMI9vsnK_NzAZqN933nt-RCXU
2019-12-27 priimtas Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio (MTPRM) įstatymas. Tokio įstatymo ir mokesčio dar nebuvo Lietuvoje. Mokestį nuo 2020-07-01 turėtų skaičiuoti Regitra, kai joje būtų registruojamas transporto priemonės (M1 arba N1 klasės) savininko keitimas. Tai palies keleivinį transportą, kai sėdimų vietų skaičius yra iki 8 vnt. arba mažus krovininius a/m, kai jų svoris iki 3.5 t. Detaliau kokias transporto priemones tai palies, žr. žinutės pabaigoje. Jei mokestis nebus sumokėtas, nebus galima užregistruoti naujo savininko. Mokestis nebus skaičiuojamas dėl istorinių transporto priemonių valdytojo pakeitimo.
Paveiksliuke mokesčio tarifai. Tokia tvarka labiausiai palies prekiaujančius motorinėmis transporto priemonėmis.
M1 klasė – transporto priemonė keleiviams vežti, turinti ne daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui (lengvasis automobilis);
N1 klasė – transporto priemonė kroviniams vežti, kurios techniškai leistina pakrautos transporto priemonės (bendroji) masė ne didesnė kaip 3,5 t (lengvasis krovininis automobilis) ir kuri atitinka šias sąlygas:
Sunkesnių nei 3,5t krovininių a/m, traktorių ir kt. transporto priemonių šis registracijos mokestis nepalies.
MTPRM būtų skaičiuojamas pagal formules, jei jo negalima nustatyti pagal įstatymo 1-ą priedą (neregistruotoms motorinėms priemonėms):
1.1. kai yra mechaninė pavarų dėžė: QB = 0,047 × m + 0,561 × p + 56,621,
1.2. kai yra su automatinė pavarų dėžė: QB = 0,102 × m + 0,328 × p + 9,481, kur:
QB –transporto priemonės išmetamas CO2 kiekis (g / km),
m – eksploatuoti parengtos motorinės transporto priemonės masė (kg),
p – didžiausia motorinės transporto priemonės variklio galia (kW).
2.1. kai yra mechaninė pavarų dėžė QD = 0,108 × m – 11,371,
2.2. kai yra su automatinė pavarų dėžė: QD = 0,116 × m – 6,432, kur:
QD – dyzelinu (dujomis) varomos motorinės transporto priemonės išmetamas CO2 kiekis (g / km),
m – eksploatuoti parengtos motorinės transporto priemonės masė (kg).
QE = 0,116 × m – 57,147, kur:
QE – elektra (dyzelinu, benzinu, dujomis) varomos motorinės transporto priemonės išmetamas CO2 kiekis (g / km),
m – eksploatuoti parengtos motorinės transporto priemonės masė (kg).
Nuo 2020-01-01 įsigalioja naujas Sodininkų bendrijų įstatymas (priimtas 2019-12-21), pagal kurį: